Cabaran Hari ke 11 : Kenangan Lucu Ketika budak

 

Cabaran hari ke11 : Kenangan  lucu ketika kanak-kanak : 
Terjatuh dari basikal kemudian masuk dalam longkang . Umur berapa ntah , Lupa . Hahaha
Malu teramat malu , mesti masih kanak-kanak tapi malu lew. Dah la jatuh ..pastu masuk longkang pulak
Aish.. Sebenarnya ketika tu saya ingin mengelak dari segerombolan budak2-budak yang dah balik sekolah .
Ye lah.. dulu Budak-budak sekolah naik basikal. Di kampung, dah biasa dah macam tu .
Time tengah syok mengayuh basikal baru sambil menyanyi-nyayi .. Ternampak sekumpulan budak berbasikal  yang nampak macam nak melanggar saya je . Dengan konfiden dan berfikir dan tere sangat naik basikal.. Elak lah kumpulan tu . Dan tak disangka ada pakcik bawa sabit kat stering  Basikal dari arah berlawanan .
DUMMM>..
.
.
Jatuh masuk longkang !
Mula-mula tak rasa sakit , lepas tu ..masih boleh bangun . Kawan pon teriak
" woi.. tangan kau darah la "

Sedar-tak sedar jari kelingking ni terkena sabit tajam yang pakcik tu bawa.
Nampak je tanganku berdarah ,, menangis tak sudah -sudah. Pakcik tu pon bawa saya pergi klinik yang berhampiran . Naseb baik la tak putus jari tu . Ade beberapa jahitan ditangan. Sampai sekarang pon ada lagi. Sebab tu tak pernah lupa.
Pakcik tu pon ziarah aku setiap hari sampai lah aku sembuh.

Photo

Parut ditangan boleh nampak, parut dihati tiada sapa tau ..

{ 13 comments.. read them below or add one }

Anizz Annisa Anizz Annisa September 11, 2014 at 6:43 PM
aduhh.. kena sabit.. pedih tu.. ayat last tu setuju.. parut di hati tak siapa tahu.. :)
Nazlee Ismail PCL Nazlee Ismail PCL September 11, 2014 at 6:45 PM
Nasib baik ada lagi jari tu...kalau tak, kurang regenya hihi. Tapi Bukan salah pakcik tu kan...
Lisa Nurulain Lisa Nurulain September 11, 2014 at 7:24 PM
dua dua slah PCL... sebab pakcik tu pon nak cepat balik rumahh
salim harmanain salim harmanain September 11, 2014 at 7:58 PM
Fuhhh...baca pun dah boleh bayang sakit dia...nasib baik tak putus...
Lisa Nurulain Lisa Nurulain September 11, 2014 at 8:05 PM
Tu lahh naseb bek tak putus.dh la jari kecik
yaya_flanella yaya_flanella September 12, 2014 at 3:04 AM
haha sama la bila nampak darah baru nangis kan. pedih nya ngilu dgr tau. ni bukan kelakar ni cerita mengilukan haha
Yana Nana Yana Nana September 15, 2014 at 2:19 PM
Assalamualaikum kak lisa

Kita tag akak untuk cabaran liebster award.
tengok link bawah nie
http://officalmissyana.blogspot.com/2014/09/cabaran-liebstar-award.html
Azieera TajulRahim Azieera TajulRahim September 16, 2014 at 11:34 PM
Hi, i tag u liebster award yunk! :) sila jawab yer...
http://satujanjikita.blogspot.com/2014/09/liebster-award-5.html
Nadia Johari Nadia Johari September 25, 2014 at 12:59 AM
haha..macam mane leh masuk longkang