Ad

REBATE SmartPhone rm200 PKB (Pakej Komunikasi Belia)

25 Januari , Lisa meeting mengenai  Pakej Komunikasi Belia (PKB) atau orang lebih mengenal dengan Rebate smartphone rm200 dari Goverment . Celcom Exsklusif Partner telah memula beroperasi pakej ini pada 29 Januari 2013 yaitu semalam . Berikut adalah Senarai telephone pintar yang ada di Celcom Outlet untuk menebus rebate smartphone tersebut : 



 ~~> Kriteria Kelayakan:
1.Pakej tersebut adalah sah untuk belia Malaysia yang berumur berusia antara 21 hingga 30 tahun
2.Gaji kasar bulanan bagi pemohon mestilah tidak melebihi RM3, 000
3.Hanya 1 telefon pintar setiap pelanggan yang layak


Bagaimana Untuk mendaftar ? 

1. Pra-pendaftaran nbi.skmm.gov.my untuk mendapatkan nombor rujukan anda .
2.  Bawa kad pengenalan, nombor rujukan dan kad pelajar (jika berkenaan) kepada  Celcom Outlet yang menyertai.
3.--untuk Postpaid (pelan pasca bayar ) :
*Mendaftar untuk mana-mana pelan Celcom First Plans bagi telefon pintar yang dipilih dan menikmati rebat RM200 anda

---untuk pelan Prepaid (Pra bayar ) :
* Pembelian pek Xpax dan menambah nilai untuk menikmati RM200 matikan peranti yang dipilih anda di mana-mana peniaga kami menyertai ATAU jika anda sudah pengguna Xpax, sila segarkan semula untuk menikmati rebat RM200.

Penebusan smartphone dicawangan Celcom terbuka untuk semua pengguna telco . 
Jika anda pengguna maxis atau Digi , kalian boleh menebus smartphone tersebut di cawangan celcom yang terpilih untuk menyertai PKB tersebut. 

Rebate smartphone itu hanya valid untuk 30hari sahaja ya, jadi bagi siapa-siapa yang telah mendaftar tu cepat2 lah knjungi outlet yang boleh untuk menebus rebate tersebut . MIsalnya : Celcom , maxis, DIgi , Yes , SENHENG , U mobile dan banyak lagi la. Jika Kalian ingin mengetahui lebih lanjut tentang rebate di Celcom anda boleh bertanya kepada saya . 

Wah,, banyaknya Lisa tulis di blog sampai lalai keje ,, heheh okay lah Time Lisa untuk mula kerja .bye-bye...


,, apa-apa pertanyaan pasal rebate tu boleh kunjungi http://nbi.skmm.gov.my/ 


5
( Hide )
  1. Hye lisa.nk tanye ni? seme blue cube celcom offer ke utk plan prepaid ni? cos i tgk list provided outlets tu certain je ade..not all.and type of phones tu bergantung kpd diorg punyer outlet?

    ReplyDelete
  2. Boleh. Senarai diatas ialah list model phone yg boleh ditebus dimana mana cawangan celcom. If di cakap not all.. Mean stoxk xdw. Sampel galaxy y and experia typo. Stock limited. . Bese yg ade bnyak stock ialah..note 2, s3mini,s3. Tidak semua celcom center ade iphone. If nak dapat stock yg lebih banyak model phone sila pergi branch or blue cube.:)

    ReplyDelete
  3. salam liya nak tanya lisa rebat nie camner yew sy dapat jugak rebat nie tp masih tidak faham cara2 die...adakah price cth sony exprea RM499 after diskaun rebat jadi RM299 so price telepon yg kita kena bayar RM299 la kan ...lepastu adakah bulanan nani terpaksa bayar sampingan2 nye bole lisa terangkan sory dear binggung sikit heheheh

    ReplyDelete
  4. yup. if samsung price rm499 rebate rm200 means kita hanya bayar rm299 je . + rm30 untuk pengguna prepaid. rm30 tu nanti kedai atau dealer yang terpilih REBATE tu sahaja yang akan buat and settingkan. awak hanya perlu bg salinan ic atau bg no reference PKB tu tanda awak dah daftar PKB rebate 200 tu . tak pon awak bawa print paper bukti awak dah daftar . tu je. Tapi pakej prepaid tak de langganan internet untuk satu bulan. biasa hanya 1 minggu atau 1 hari sahaja untuk celcom lah. untuk telco lain lisa tak tau .

    Kalau ambil pakej yang Postpaid/bill/bulanan.. yup memang kena bayar device (after tolak rebate rm200) + upfornt payment kena bayar. upfront payment akan rebate semula selama 10bulan. bergantung pada upfront payment . pkej yang ni , internet avaiable untuk bulanan.
    if ade free.. boleh layari www.celcom.com.my :)

    ReplyDelete
  5. aku nak samsung galaxy!

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo